آموزشی, اطلاعات, مدروز و فشن

برای عید چی بپوشیم

برای عید چی یپوشیم - برای عید چی بپوشیم

مقدمه :

یکی از علامت‌های سؤال بسیار مهم در ذهن بانوان عزیز این است که چه لباسی بپوشند. هر فضا و مکان لباس و پوشاک خود را می‌طلبد و در میان آن‌ها اینکه برای عید چی بپوشیم بحثی بسیار مهم است چرا که یکی از مهم‌ترین خریدهای سال برای همه اقشار جامعه ما خرید شب عید است و بهانه ایست برای نونواری همه‌چیز از پوشاک گرفته تا وسایل و اثاث خانه و حتی خود خانه و زندگی. دغدغه‌ی پوشیدن لباس از آنجا برمی‌خیزد که چه لباسی برای فضا و مکانی با تعاریف خاص خود مناسب است و فقط هم به لباس ختم نمی‌شود. اینکه همراه این لباس چه کیفی به همراه داشته باشند که مناسب فضا باشد و یا چه کفشی با چه رنگی و چه سبکی برای آن مکان مناسب است را در برمی‌گیرد. آنان که بسیار حساس‌ترند نیز در مورد اینکه با کیف، کفش و لباس خود کدام زیورآلات و جواهرات مناسب‌تر است یا کدام مدل مو با همه این تشکیلات همخوانی دارد و یا چه مدل ساعت مچی را باید با لباس و پوشاک خود ست کنند در شک و تردید هستند و همه‌ی این‌ها این جمله را روی زبان میاورد که چی بپوشیم؟

برای عید چی یپوشیم5 - برای عید چی بپوشیم

ماه اسفند و خرید 

اسفند، ماه جنب و جوش و خریدهای رنگارنگ عید است و هرکسی با هر بودجه‌ای مایحتاج خود را از بازار تهیه می‌کند. شب و روزهای اسفندماه که پیش درآمدی برای سال نو و نوروز است بهانه ایست برای عده‌ای تا به زندگی مادی و معنوی خود تکانی بدهند و تغییراتی دران ایجاد کنند و آن را نو و تازه کنند. اینکه برای عید چی بپوشیم به این مربوط می‌شود که سلیقه‌ی ما چه چیزهایی را می‌پسندد و در این سلیقه چه مدل کیف‌ها، کفش‌ها، لباس‌ها بیشتر با فضای عید و حال و هوای اول بهار هماهنگی و تناسب دارد بسیار مهم است.

برخی دیگر از عزیزان دوست دارند در سال جدید متفاوت باشید و این موضوع باعث می‌شود که ورای سلیقه‌ها و عادت‌های زندگی خویش گام بردارند. مثلاً رنگ لباس‌ها یا سبک کفش‌ها و کیف‌ها و تمامی آنچه می‌تواند تغییر کند و متفاوت باشد را تغییر می‌دهند تا تمایزی جدید را تجربه کنند. همه این تغییرات موجب ایجاد حس بهتر می‌شود. برای این عزیزان اینکه برای عید چی بپوشیم یک سؤال جذاب‌تر است چراکه به دنبال کنار گذاشتن آنچه تا به حال برحسب عادت می‌پوشیدند هستند و تجربه‌های جدید می‌تواند برایشان پر از حس‌های خوب و جالب باشد.

هارمونی رنگ و پوشاک

در مقاله‌های قبلی در مورد اینکه چگونه لباس‌های خود را ست کنیم؟ (هارمونی رنگ پوشاک) صحبت کردیم و بیان کردیم که رنگ لباس، پوشاک، کیف، کفش و باقی ادوات که در تیپ و پوشش ما تأثیر دارد چگونه باید انتخاب شود تا تناسبی نسبی و زیبنده را در کنار هم ایفا کند و جلوه‌ای مناسب داشته باشد. در اینجا هم اینکه برای عید چی بپوشیم می‌توانیم از راهنماییان مقاله استفاده کنیم تا وقتی پیراهن یا شلوار یا لباس مجلسی را انتخاب می‌کنیم و یا از کیفی خوشمان می‌آید بتوانیم پوشش هماهنگی با آن را فراهم کنیم. پس اولین قدم این است که حواسمان به هارمونی رنگ پوشاک باشد و در هنگام انتخاب به رنگ‌ها و روش‌های ست کردن آن‌ها توجه داشته باشیم.

برای عید چی یپوشیم4 - برای عید چی بپوشیم

با خیال راحت انتخاب کنید 

بعد از اینکه در ذهن حواستان به انتخاب‌های متناسب بود در نظر داشته باشید که برای حس و حال نوروز بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. فصل زمستان به پایان رسیده و بهار با آمدنش رنگی شاد بر تن زمین و درختان و گیاهان می‌کند و بهتر است برای میهمانی‌ها و مجالس نوروز از لباس‌ها و رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنیم. هرچقدر این رنگ‌های روشن کم رنگ‌تر باشند به‌اصطلاح بی‌رمق خود را نشان می‌دهند. اگر هم بسیار پر رنگ باشد ممکن است زننده به نظر برسد ولی باید در نظر داشته باشید که رنگ روشنی که انتخاب می‌کنید بی رمق یا زننده نباشد ولی در عین حال زنده و پرخروش باشد چرا که برای عید و نوروز در نظر گرفته شده است. وقتی از میان زنگ‌های شاد و زنده رنگ مورد علاقه و مورد پسند خودتان را انتخاب کردید می‌توانید با توجه به هارمونی رنگ‌ها، رنگ‌های موزون و هماهنگ با رنگ اصلی که انتخاب کردید را انتخاب کنید و همین‌طور همه پوشاک و آنچه برای عید نیاز دارید را تهیه کنید و خیالتان راحت باشد که برای عید چی بپوشیم.

برای عید چی یپوشیم0 - برای عید چی بپوشیم

راهکاری دیگر که برای عید چی بپوشیم 

یکی دیگر از راهکارهای اینکه برای عید چی بپوشیم استفاده از لباس‌هایی ست که رنگی از طبیعت دارند. لباس‌هایی با نقش‌های گل و گلستان و رنگ‌های بهاری می‌توانند جذاب و دلربا باشد. لباس‌هایی که در آن از رنگ‌های موجود در طبیعت بهاری نیز استفاده‌شده هم می‌تواند بسیار زیبنده و مناسب برای حال و هوای نوروز باشد. این مدل لباس‌ها هم در خود رنگ غالبی دارند که می‌تواند راهنمای شما برای انتخاب دیگر پوشاک باشد. همین‌طور به رنگ‌های بکار رفته در لباس خود فکر کنید. آن هم می‌توانند رنگی مستقل در انتخاب کیف و کفش و … باشند. در ضمن حواستان باشد اگر مثلاً پیراهن‌های گل گلی با طرح و نقش‌های پر از رنگ‌های شاد انتخاب کردید شلوار، کیف و باقی پوشاک خود را با رنگ ساده انتخاب کنید تا موجب شلوغی و آشفتگی رنگی نشود. از رنگ‌های مکمل و یا متضاد استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که آن‌ها تک رنگ باشند و تعدد رنگ در آن‌ها نباشد تا پیراهن رنگارنگ شما کنار آن در تناسب باشد و بهتر دیده شود.

برای عید چی یپوشیم3 - برای عید چی بپوشیم

انتخاب کیف و کفش مناسب 

در مقاله ایی دیگر درباره انتخاب کیف مناسب برای شما صحبت کردیم. بعد از انتخاب لباس‌هایتان و پاسخ به اینکه برای عید چی بپوشیم اینکه کیف و کفش ما چگونه باشد بسیار مهم است. و اینکه با توجه به صحبت‌های مؤثر در مورد انتخاب لباس، می‌توان رنگ کیف و کفش را باهم ست کرد، می‌توان رنگ کیف را با توجه به هارمونی رنگی استفاده شده در لباس‌ها انتخاب کرد و از این مهم‌تر اینکه چه مدل کیفی انتخاب کنیم هم بسیار مهم است. همان‌طور که در مقاله‌ی پیشین در مورد تناسب‌اندام و کیف صحبت کردیم باید این را در گوشه ذهن خود هنگام انتخاب یک کیف داشته باشید که چه مدل کیفی با اندام شما تناسب دارد، بعد از آن باید این را در نظر بگیرید که کیف‌های انتخابی شما با لباس‌ها و پوشاک شما در تناسب باشد.

رنگ موثر کیف 

رنگ کیف می‌تواند با رنگ لباس شماست شود مثلاً اگر در رنگ لباس شما قرمز غالب است کیف شما می‌تواند با آن هماهنگ شود ولی غیر از این شما می‌توانید کیف و کفش خود را نیز باهم هماهنگ کنید. اگر می‌خواهید کیفی تهیه کنید که همیشه و با هر مدل لباسی بپوشید و فقط مختص لباس‌های جدید و میهمانی عید نباشد می‌توانید کیف خود را با رنگ‌هایی انتخاب کنید که خنثی بوده یا عمومیت دارد و با هر مدل پوشاکی همخوانی دارد. مثلاً کیف و کفش به رنگ طوسی و خاکستری و یا کیف‌های مشکی رنگ و عسلی که با هر مدل لباسی هماهنگی دارد و وقتی با کفش ست شوند می‌توانند هر جایی کاربرد داشته باشند. شما می‌توانید کیف‌های شیک و متناسب با اندام خود را یا به رنگ‌های غالب و مرسوم و همچنین با توجه به رنگ‌های لباس‌ها و پوشاک خود انتخاب کنید.

برای عید چی یپوشیم1 - برای عید چی بپوشیم

کیف های مخصوص برای مهمانی ها

اگر میهمانی های عید و نوروز شما به مجالس شبانه نزدیک است پس توجه داشته باشید که از کیف های کلاچ و باگت استفاده کنید . و از این مدل کیف ها بهره ببرید . در مقاله‌ای به معرفی این مدل کیف ها پرداختیم که راهنمایی جامعی برای انتخاب و گزینش این مدل کیف هاست تا در میهمانی ها و جشن های این ایام خوش و برازنده بدرخشید . با انتخاب کیف و کفش در کنار لباس ها دیگر کاملا مشخص میشود که برای عید چی بپوشیم .

برای عید شادترین و شاداب‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید. این رنگ‌ها موجب می‌شود فضا رنگ دیگری بگیرد. شما احساس بهتری داشته باشید. نزدیکان هم حس بهتری را تجربه کنند و سال جدید، سالی بهتر از گذشته باشد. در کنار تغییر و نو نوار کردن لباس و پوشاک، خانه و کاشانه حتماً دل و فکر و ذهن خود را هم نو نوار و سر زنده کنید.

تالیف و تحقیق در گروه طراحی و تولید بهل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *