آموزشی, اطلاعات

کاربردهای متفاوت نمد

نمد و کابردهای آن - کاربردهای متفاوت نمد

(آنچه نمد برای ما به ارمغان خواهد آورد)

الیاف بی بافت در هم تنیده از جنس پشم را در ایران  پارچه نمدی می‌نامند که در ردیف پارچه‌های بی بافت است که چهره متفاوت و نرمی از محصول نهایی را نمایان می‌کند. هنر نمد ریشه در تاریخ کهن ایران دارد و نمد در لغت به معنی نوعی پارچه ضخیم است که از الیاف در هم پیچیده به‌ویژه پشم گوسفند براثر فشار و رطوبت تهیه می‌شود این پارچه‌ها گرم و سبک، ضد چروک، جاذب رطوبت و بسیار محکم و بادوام بوده و به‌راحتی حالت می‌گیرند. این پارچه‌ها نیز مانند هر پارچه دیگری قابلیت شستشو را دارند، اما اثر شستشوی در دمای نامناسب حالت و کیفیت اولیه نمد را مستهلک می‌کند.کاربردهای متفاوت نمد در حوزه های مختلف و  در رنگ‌های بسیار شاد و متنوع تولید می‌شوند و تا حدود 140 رنگ میرسد.

01 - کاربردهای متفاوت نمد

آشنایی با تزیینات نمدی جدید و متنوع می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد که با الگوبرداری از آنها و با استفاده از نمد وسایل داخل منزل زیبا و کاربردی را تولید نمود. بر این اساس در این مطلب مجموعه ایی از زیباترین وسایل تهیه شده از نمد توسط بهل را ملاحظه می فرمایید که هر یک می توانند الگوی مناسبی برای شما باشند و این محصولات را برای منزل خود تهیه نمایید

تزیینات نمدی از جمله تزیینات زیبا و جذابی است که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی نیز دارد. این نوع  محصولات با تنوع کاربرد برای قسمت های مختلف منزل استفاده می شود و می تواند زینت بخش فضای داخلی منزل باشد. توجه داشته باشید که استفاده از وسایل نمدی می تواند یکی از ایده های ارزان و در عین حال زیبا و جذاب برای فضای منزل و ادارات باشد که در ادامه با نمونه های مختلف آن بیشتر آشنا می شوید.

تزیینات نمدی اتاق کودک

همه والدین دوست دارند اتاق کودک خود را به بهترین شکل تزیین نمایند، استفاده از وسایل تزیینی تهیه‌شده از نمد می‌تواند بهترین ایده در این زمینه باشد. عروسک‌های نمدی و تزیینات فانتزی با نمد می‌توانند اتاق کودک شمارا به زیبایی تزیین کنند. در ادامه نمونه‌هایی از وسایل تزیینی فانتزی که با نمد تهیه می‌شوند را ملاحظه می‌فرمایید که هر یک الگوی مناسبی برای اتاق کودک شما محسوب می‌گردند

02 - کاربردهای متفاوت نمد

 نظم دهنده برای آشپزخانه :

از کاربردهای متفاوت نمد در آشپزخانه از جمله مکان هایی است که خانم ها زمان زیادی از روز را در آن می گذرانند و مطمئنا زیبایی آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و مورد توجه قرار می گیرد. شما با تهیه قفسه های نمدی نظم دهنده برای اشپزخانه به نظم هر چه بیشتر و جادهی مناسب اقلام آشپزخانه کمک بیشتری نموده و از این طریق زیبایی بیشتری به این مکان ببخشید. عکس ذیل نظم دهنده آشپزخانه از جنس نمد بوده که با توجه به قلاب و حلقه مناسب به خوبی بر روی دیوار نصب شده ودر چیدمان موقت فضای آشپزخانه به شما کمک میکند.

نظم دهنده اطاق مطالعه یا فضای اداری

از کاربردهای متفاوت نمد دیگر میتوان به وسایل تزیینی ساخته‌شده  از نمد مانند ساخت نظم‌دهنده برای اتاق مطالعه یا فضاهای اداری و کاری است اشاره کرد که با توجه به سناریوی وسایل دم‌دستی و استفاده مداوم از این وسایل می‌توان حضور این‌گونه وسایلی را موجه دانست. استودیوی بهل بامطالعه و طراحی ارگانایزر نمدی و سایز فراگیر مناسب ابزار و مجلات در فضای اداری تصمیم بر  ارائه نظم‌دهنده دیواری برای فضای اتاق نیز در نظر گرفته است.

10 - کاربردهای متفاوت نمد

زیر نشیمنی:

دیگر کاربردهای متفاوت نمد را میتوان در تولید محصولات طبی و کاربردی دید. شایع‌ترین دردهای مربوط به نشیمنگاه، درد مهره‌های دنبالچه و ماهیچه‌های نشیمنگاه است. نشستن روی سطح نامناسب که خیلی نرم یا خیلی سفت باشد، می‌توان باعث این درد شود. نشستن طولانی‌مدت در دوران بارداری، عمل‌های جراحی خاص، نشستن طولانی‌مدت در سفر یا در محل کار و منزل نیز از دلایل شایع پیدایش این درد است. برای پیشگیری از ایجاد درد و یا کاهش آن می‌توان از زیر نشیمنی استفاده کرد. زیر نشیمنی بهل از جنس نمد واشپالت با رویه قابل شستشو و فوم مقاوم در برابر فشاور ناحیه نشیمنگاهی موجب آن شده است تا این زیر نشیمن به خوبی مورد استقبال افراد در فضاهای اداری قرار گیرد که علاوه بر تنوع در رنگ‌بندی باعث جلوگیری از دردهای اسکلتی عضلانی می‌شود.

04 - کاربردهای متفاوت نمد

دمپایی نمدی

یکی از جذاب ترین کاربردهای متفاوت نمد در فصل خنک و سرد سال در تولید  کفش خانگی گرم و نرم است که می‌تواند آسایش بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم کند.مخصوصاً اگر کف خانه از سرامیک، سنگ و یا پارکت باشد که سرمایی که به کف پا منتقل می‌کند بسیار آزاردهنده است و سیستم عصبی را تضعیف می‌کند. کفش‌های خانگی نمدی بهل با استفاده از جنس مناسب و طرحی جذاب می‌تواند در محیط‌های مختلف خانه پاها و سیستم فیزیکی بدن را محافظت کند و موجب آسایش بیشتر شود. در زیرِ این محصول چرم مناسب دوخته‌شده است تا از لغزش بر روی سطوح صاف را جلوگیری کند و دوام بیشتری در استفاده داشته باشد چراکه زیرِ کفش بیشترین تماس را با زمین دارد. پاییز و زمستانی گرم‌گرم را با ما همراه باشید

انتخاب نمد برای ساخت وسایلی از این قبیل هم تنوع رنگ برای خلق محصولاتی جذاب را موجب شده است و علاوه بر آن تاثیر نرمی و خوشایندی لمس نمد نیز تاثیر روانی به سزایی در تقابل با پارچه های تماما پلاستیکی را داراست.

امید است بهل بتواند با تولید محصولات مفید، کاربردهای متفاوت نمد را گسترش دهد و محصولاتی زیبا و رضایت بخش برای مردم ایران زمین که از دیرباز با این محصول آشنا بودند تولید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *